Träna upp hjärnan

Jag tror att det finns uppgifter man kan ta sig an för att träna upp sin hjärnkapacitet. Jag har ett spel på min telefon, som jag har haft förut och nu laddat ner igen. I det spelet så ska man koppla ihop olika färger med varandra, på ett rutnät, alla färger ska kopplas ihop, de får ej korsas, och alla rutor i nätet ska vara fyllda, vilket innebär att man måste tänka efter lite, och inte bara dra första bästa linje. Först spelade jag bara och tänkte inte så mkt på hur mycket man behöver använda hjärnan, sen insåg jag att det krävs mycket tanke för att klara spelet. Och jag har tagit det till en nivå högre, att klara alla banor med så få linjedragningar som möjligt, och hittills har jag klarat över 1000 banor på det sättet. 


Nu har jag kommit till de lite klurigare banorna, men har än så länge klarat ca 25 av de banorna. 

Jag har väldigt lätt att se detaljer, och lösningar på saker. Och jag tror att detta är ett sätt att träna upp detta på. 

Nu är det dags för mig att sova. (Om jag kanske inte spelar ett par banor till...) ;)

Kram/Milla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0